Att veta vad kunden vill betala för

18 september, 2012 | Inga kommentarer | Skrivet av Carolina Johansson | Publicerat i Blogginlägg

Jag läste precis artikeln ”Folk kommer fortsätta vilja betala för vår journalistik” och det stämmer säkert. Jag har ingen anledning att inte tro på vad Dan Morén säger. Det jag dock undrar är hur man på bästa sätt, i tidningsbranschen, säkerställer att man levererar kundvärde när man lämnar en etablerad och känd distributionsform till något nytt. Något som också kontinuerligt förändras och anpassas. Hur ska man kontinuerligt få in idéer, behov och krav från sina kunder för att kunna anpassa sig? Vad är det för digitala produkter som ska fram? Vad är det som Dagens Nyheter måste prioritera och hur vet de att de prioriterar det som kunderna vill ha och inte den interna tron på vad som är rätt?

När vi utvecklade verktyget för idéhantering, WIDE, gjorde vi det tillsammans med fem piloter för att säkerställa användarvänligheten. Ett av pilotföretagen var Östersunds Posten som nu ägs av Mittmedia. Redan där stod det klart att kunskapen om kundernas behov kring digitala medier är och måste vara i fokus. Idéer kring utveckling måste in och bli synliga, utvecklas och prioriteras. Ställas mot idéer och behov som kunderna har och tillslut kunna realiseras som nya produkter och tjänster. Allt det där kan man göra i idéhanteringsverktyget WIDE.

Etiketter:

Skrivet av Carolina Johansson

Carolina Johansson är produktansvarig på Idea2Innovation. Det hon inte vet om molntjänsten Wide Ideas är inte värt att veta. Carolina lotsar alla våra kunder framåt i Wide Ideas, med en fast hand, och ser till att de får ut det mesta av varje möjlighet. Hos Carolina får också alla kunder hjälp med att strategiskt sätta upp sina arbetssätt och processer i verktyget. Carolina sitter i Norrköping men åker gärna till huvudkontoret i Åre med jämna mellanrum för att få åka lite skidor på lunchen.

Abonnera på WIDE

14 dagar kostnadsfritt och utan bindningstid




[contact-form-7 404 "Not Found"]