Dags för ett Innovation Jam eller en digital brainstorming? Här får du fem tips!

24 maj, 2016 | Inga kommentarer | Skrivet av Sofia Emthén | Publicerat i Blogginlägg

Flera av våra kunder har startat sitt innovationsarbete internt genom att arrangera en innovationstävling. Det har visat sig vara en riktig lyckoträff, och kraften som blir när medarbetare engagerar sig är fantastisk! Men, det är inte bara ”att göra”…

För att undvika misstagen och driva framgångsrika kampanjer (aka Innovation Jams/innovationstävlingar/digital brainstorming) krävs det att man tänker igenom sitt arbete och vet vad man gör. Vi har genomfört ett antal stora nationella och internationella Innovation Jams med våra kunder och vet därför vad som behöver vara på plats. Detta oavsett om du planerar att köra ett stor Innovation Jam varje halvår, flera små eller har löpande mindre kampanjer för att ta till vara på dina medarbetares idéer och innovationer. Därför bjuder vi nu därför på de fem viktigaste områdena som måste gås igenom för att skapa framgång och få ett långsiktigt och hållbart arbete:

  1. Planera för ett lyckat resultat
  2.  Kommunikation
  3.  Engagera och genomföra
  4. Driv framgång och resultat
  5. Tre viktiga kom ihåg

Ladda ner det fullständiga materialet här – och använd det i en workshop, eller jobba igenom det i ett möte, och jag kan garantera att ni har de bästa förutsättningar man kan få för att genomföra en lyckad kampanj eller Innovation Jam (oavsett vad ni kallar det). Det viktiga är att ni tillsammans funderar igenom de olika stegen och hittar en plan, en strategi, och bestämmer er för att det här är en väg som ni vill gå för att involvera medarbetare och ta er framåt.

Varsågod, och lycka till!

Skrivet av Sofia Emthén

Sofia Emthén ansvarar för kommunikation och PR på Idea2Innovation. Med norrländskt lugn och bred bakgrund inom kommunikationsområdet, från såväl det privata näringslivet som offentlig sektor, styr hon oss rätt i budskapsdjungeln. När hon inte filar på kommunikationsstrategier, uppslag till debattartiklar eller pumpar ut budskap om det fantastiska med medarbetardriven innovation hittar du henne på en fjälltopp med pjäxor eller kängor på fötterna.

Abonnera på WIDE

14 dagar kostnadsfritt och utan bindningstid




[contact-form-7 404 "Not Found"]