Idéhantering som strategi

8 oktober, 2012 | Inga kommentarer | Skrivet av Carolina Johansson | Publicerat i Blogginlägg

Allt fler företag inser vikten av att öppna upp sitt arbete med att utveckla nya produkter och tjänster. Det första steget är att involvera alla medarbetare i den egna organisationen.

Campbell Soup Company grundades 1869 och är idag ett internationellt företag med ca 22.000 anställda och en omsättning på ca SEK 53 miljarder. Efter snart 150 år på marknaden är det fortfarande förnyelse och utveckling som krävs. Företaget vill uppnå snabbare innovation, och en strategi är att etablera ett internt IT-stöd som ska göra det möjligt för Campbell att lansera nya produkter och processer och idéer snabbare. En viktig del i detta är att öka samverkan mellan personal, kunder och utomstående utvecklings- och forskargrupper. Idéhantering är således en kritisk framgångsfaktor i denna strategi.

Läs gärna mer i denna artikel: Mer soppa med stor it-satsning

/Jakob

Etiketter:

Skrivet av Carolina Johansson

Carolina Johansson är produktansvarig på Idea2Innovation. Det hon inte vet om molntjänsten Wide Ideas är inte värt att veta. Carolina lotsar alla våra kunder framåt i Wide Ideas, med en fast hand, och ser till att de får ut det mesta av varje möjlighet. Hos Carolina får också alla kunder hjälp med att strategiskt sätta upp sina arbetssätt och processer i verktyget. Carolina sitter i Norrköping men åker gärna till huvudkontoret i Åre med jämna mellanrum för att få åka lite skidor på lunchen.

Abonnera på WIDE

14 dagar kostnadsfritt och utan bindningstid




[contact-form-7 404 "Not Found"]