Rätt val för produktutveckling

25 maj, 2012 | Inga kommentarer | Skrivet av Carolina Johansson | Publicerat i Blogginlägg

En viktigt faktor för att säkerställa framgångsrik produktutveckling som bygger på kundernas behov är att ta till sig nya idéer fortare än sina konkurrenter. Detta bör göras genom att utveckla organisationens innovativa förmåga utifrån fokus på ett värdeskapande för kunden. I dina resurser finns en otrolig förmåga och kraft att konkritisera och förmedla kundönskemål, kännedom om marknaden, tidigare erfarenheter och kompetens.

Rapporter visar att vår kreativitet minskar med stress och press, http://www.dn.se/ekonomi/jobb/samre-ideflode-pa-jobbet och att vi då blir dåliga på att sätta kunden i fokus och komma fram med nya attraktiva produkter och lösningar.

Det är dags att titta på idéhantering och innovationsledning med samma tonvikt och fokus som andra processer och strategier i företaget. Speciellt viktigt är det när omvärlden snurrar snabbt och kraven ökar. Se till att skaffa dig ett strukturerat arbetssätt och ett verktyg som gör din process synligt, tillgänglig och mätbar. Det ökar dina förutsättningar avsevärt när det gäller utveckling för nya marknadsandelar och intäkter.

//Åse

Etiketter:

Skrivet av Carolina Johansson

Carolina Johansson är produktansvarig på Idea2Innovation. Det hon inte vet om molntjänsten Wide Ideas är inte värt att veta. Carolina lotsar alla våra kunder framåt i Wide Ideas, med en fast hand, och ser till att de får ut det mesta av varje möjlighet. Hos Carolina får också alla kunder hjälp med att strategiskt sätta upp sina arbetssätt och processer i verktyget. Carolina sitter i Norrköping men åker gärna till huvudkontoret i Åre med jämna mellanrum för att få åka lite skidor på lunchen.

Abonnera på WIDE

14 dagar kostnadsfritt och utan bindningstid




[contact-form-7 404 "Not Found"]