Åreföretaget Idea2Innovation håller säljpitch på FN:s högkvarter i New York

24 september, 2013 | Inga kommentarer | Skrivet av Carolina Johansson | Publicerat i Pressmeddelande

IT-företaget från Åre växer, både organisationsmässigt och på kundsidan. Idag åker man över Atlanten för sin första internationella säljresa med möten bokade hos bland annat FN och den innovativa byrån Edge Collective.

Åreföretagets produkt, det sociala idéhanteringssystemet WIDE, är en virtuell idélåda och mötesplats byggt på samma logik som sociala medier. Genom WIDE kan företag, organisationer och nätverk förenkla sitt utvecklingsarbete genom att ge sina intressenter en lättanvänd arena för idéinsamling och idéutveckling.

Det är en spännande resa vi gör nu i veckan, där vi dels träffar potentiella kunder och samarbetspartners men även gör studiebesök för att få en djupare förståelse för digitala och organisatoriska trender, säger vd Jakob Lindvall som tillsammans med företagets ansvariga för internationella relationer, Bri Stundon, idag flyger till New York.

Kanadensiska Bri Stundon, som är nyanställd i företaget, kommer att ha sitt huvudfokus på den internationella marknaden och den här resan är ett viktigt startskott för hennes arbete med att knyta kontakter för nya affärer.

Vi kommer att träffa många intressanta människor och ser fram emot att se hur vi kan hjälpa dem med att utveckla deras organisationer på olika sätt. Efter New York kommer jag också att åka vidare till mitt hemland, Kanada, för att träffa fler intressenter. Jag är övertygad om att vi kommer tillbaka till Åre med många nya möjliga affärer att jobba vidare med, och med inspiration till hur vi ska utvecklas för att bäst passa en internationell marknad, säger Bri Stundon.

Jakob Lindvall, tel +46 70 825 90 10, jakob.lindvall@i2i.se
Bri Stundon, bri.stundon@i2i.se

Fakta Idea2Innovation – från idé till innovation (www.i2i.se)
IT-företaget Idea2Innovation har utvecklat det sociala idéhanteringssystemet WIDE, en virtuell idélåda och mötesplats som bygger på samma logik som sociala medier. WIDE förenklar hanteringen av idéer och framtagandet av nya produkter och tjänster genom att ge viktiga intressenter – exempelvis medarbetare, kunder och medlemmar – en molntjänst och arena för att utveckla idéer dygnet runt. WIDE kan användas fristående eller byggas in i befintliga kommunikationslösningar såsom intranät och webbplatser. Idea2Innovation grundades 2010 och har kontor i Åre, Stockholm och Norrköping.

Image at the top courtesy of Damian Brandon, www.freedigitalphotos.net.