Åreföretaget Idea2Innovation lanserar partnerprogram

17 mars, 2014 | Inga kommentarer | Skrivet av Carolina Johansson | Publicerat i Pressmeddelande

IT-företaget Idea2Innovation från Åre lanserar nu ett partnerprogram som riktar sig till konsultföretag som vill erbjuda WIDE, det molnbaserade systemet för idéutveckling, tillsammans med sina tjänster. Samarbetet är i full gång och redan har sex företag nappat på erbjudandet.

Tanken med partnerprogrammet är att vi tillsammans med samarbetspartners ska kunna skapa ett mervärde som kunden inte förväntar sig, säger Jakob Lindvall, vd Idea2Innovation.

Företagen som inlett samarbetet med Idea2Innovation har alla stort verksamhetskunnande och mångårig erfarenhet av idéhantering och innovationsprocesser, samt allt som hör därtill. Tanken är att samarbetsparterna ska kunna erbjuda tjänster som exempelvis utbildning av WIDE, löpande coachning och stöttning i att ta fram strategier och implementera nya arbetssätt.

Vi är experter på grupputveckling och har långvarig erfarenhet av att leda gruppers utveckling och stötta ledare i dessa processer. WIDE är en tjänst som passar in i vår verktygslåda och önskan att hjälpa organisationer att utveckla, effektivisera och göra sina verksamheter bättre, säger Richard Uski grundare och vd för Uski & partners, en av samarbetspartnerna.

Det är Interactive meeting, YouTurn, Bulan & partners, Uski & partners, Juhlean Consulting samt Inno-Room som inlett samarbetet med Idea2Innovation. På www.i2i.se/partners finns mer att läsa om respektive företag och vad dem kan hjälpa till med.

Det här är bara början i vårt arbete med att bygga upp ett starkt partnernätverk som har kunskap, erfarenhet och är väl etablerade i alla typer av branscher. Vi ser ljust på framtiden och utvecklingen av vårt partnerprogram som vi nu har gjort till en integrerad del i vår långsiktiga strategi för Idea2Innovation. Framöver kommer ett stort fokus ligga på att knyta till oss ännu fler samarbetspartners i Sverige men också internationellt, säger Jakob Lindvall, vd Idea2Innovation.

WIDE, systemet från Idea2Innovation, är utvecklat med fokus på att systematiskt hantera idéer och förbättringsförslag. Det är ett helt nytt sätt att långsiktigt involvera och engagera många människor i verksamhetsutveckling. Allt är synligt, tillgängligt och mätbart -grunden för att vidareutveckla arbetssätt, processer och målsättningar samt för att hitta nya produkter och tjänster.

Carolina Johansson
E-post carolina.johansson@i2i.se

Fakta Idea2innovation – från idé till innovation
IT-företaget Idea2Innovation har utvecklat molntjänsten WIDE, som förenklar hanteringen av idéer och framtagandet av nya produkter och tjänster. Idea2Innovation grundades 2010 och har kontor i Åre, Stockholm och Norrköping.