Idea2Innovation inleder samarbete med Crearum

16 november, 2012 | Inga kommentarer | Skrivet av Carolina Johansson | Publicerat i Pressmeddelande

Konsultföretaget Crearum i Linköping och Åreföretaget Idea2Innovation startar samarbete med anledning avSveriges första molnbaserade IT-system för idéhantering och innovationsledning. Systemet WIDE är utvecklat av Idea2Innovation i syfte att effektivisera företags och organisationers idéhantering.

– Crearum är experter på kreativitet, innovativa processer och innovationsledning och har precis som vi identifierat effektiv idéhantering som en kritisk framgångsfaktor för företag och organisationer som vill utveckla sig. En perfekt partner och ambassadör för att sälja WIDE, säger Jakob Lindvall, vd på Idea2Innovation.

– WIDE kommer att passa våra kunder perfekt. Vi har arbetat med kreativitet och utveckling av verksamheter i mer än tio år och har välutvecklade metoder och processer. Med WIDE får vi äntligen ett professionellt verktyg och stöd som både är engagerande och lätt att använda, säger Kristina Swenningsson, affärsutvecklingsansvarig på Crearum.

Det molnbaserade IT-systemet WIDE är idag det enda kommersiellt tillgängliga svenska systemet för idéhantering. Verktyget gör det enkelt och engagerande för medarbetare, kunder och leverantörer att bidra med idéer som kan leda till utveckling. För verksamheten blir det dessutom effektivt då systemet skapar struktur i utvecklingsarbetet och tydliga underlag för beslut och uppföljning.

Jakob Lindvall, vd Idea2innovation, tel +46 70 825 90 10, jakob.lindvall@i2i.se
Kristina Swenningsson, affärsutvecklingsansvarig Crearum tel +46 70 956 70 05, kristina@crearum.se

Fakta Idea2innovation – från idé till innovation, www.i2i.se
Idea2Innovation säljer det enda kommersiellt tillgängliga svenska systemet för idéhantering, WIDE. Med WIDE får medarbetare, kunder och leverantörer ett konkret verktyg för att engagera sig i företagets utvecklingsarbete samtidigt som det skapar struktur och effektivitet. Systemet är extremt användarvänligt, levereras som en molnbaserad tjänst och bygger på samma logik som sociala medier. Idea2Innovation grundades 2010 och har sitt säte i Åre med kontor i Åre, Stockholm och Norrköping. Läs mer om Sveriges första system för idéhantering WIDE, www.i2i.se/produkt och följ på twitter: @i2iwide

Fakta Crearum – kreativitet och innovation, www.crearum.se
Crearum hjälper er att utmana och ta tillvara medarbetarnas kreativitet för att utveckla verksamheten och hantera förändringar. Vi erbjuder arbetssätt och utbildningar för att lösa enstaka frågor eller för att få innovationsförmågan att genomsyra hela organisationen.

Pressmeddelande som PDF: Pressmeddelande i2i och Crearum inleder samarbete