Idea2Innovation inleder samarbete med Realize, ett av Skandinaviens mest erfarna konsultföretag inom kreativ idéutveckling

16 september, 2014 | Inga kommentarer | Skrivet av Carolina Johansson | Publicerat i Pressmeddelande

Realize driver affärsutveckling med en kreativ twist och arbetar idag med företag som Ericsson, Fritidsresor, Folkuniversitetet, Nynäs AB och Systemite.

Vår ambition är att säkra ett bestående innovationsklimat i Sverige och få företag att arbeta kreativt lika vanligt som de arbetar logiskt. Sedan starten 1998 har vi lett över 400 workshops och utbildat mer än 10 000 personer i kreativa arbetsmetoder säger Thomas Hagbard, vd Realize.

Det är idéhanteringsverktyget WIDE som är grunden till samarbetet. Molntjänsten är utvecklad med fokus på att systematiskt samla in, hantera och utveckla idéer och förbättringsförslag. Idag används WIDE av flera olika kundgrupper över hela världen.

Vi arbetar mycket med kreativitet inom företag och hur man kan involvera sina medarbetare och kunder i sin produkt- och tjänsteutveckling. Att nu kunna erbjuda WIDE till våra kunder, som ett verktyg, för att samla in, sortera, kategorisera och prioritera förslag och idéer känns fantastiskt säger Thomas Hagbard, vd Realize.

Det är med öppna armar vi välkomnar samarbetet. En av Realize spetskompetenser är ju att få människor att generera idéer, och WIDE är skräddarsytt för att ta hand om just detta så vi hoppas att tillsammans få förbättra innovationsklimatet hos både befintliga och nya kunder säger Jakob Lindvall, vd Idea2Innovation.

Carolina Johansson
Tel + 46 70 647 11 80
E-post carolina.johansson@i2i.se

Fakta molntjänsten WIDE
WIDE, molntjänsten från Idea2Innovation, är utvecklat med fokus på att systematiskt samla in, hantera och utvärdera idéer och förbättringsförslag. Det är ett helt nytt sätt att långsiktigt involvera och engagera många människor i idéutveckling. Allt är synligt, tillgängligt och mätbart – grunden för att vidareutveckla arbetssätt, processer och målsättningar samt för att hitta nya produkter och tjänster.

Fakta Idea2innovation Sweden AB
IT-företaget Idea2Innovation har utvecklat molntjänsten WIDE, som förenklar hanteringen av idéer och framtagandet av nya produkter och tjänster. Idea2Innovation grundades 2010 och har kontor i Åre, Stockholm, Norrköping och Göteborg.

Till vårt pressrum >>