Idea2Innovation rekryterar kanadensiska Bri Stundon

18 september, 2013 | Inga kommentarer | Skrivet av Carolina Johansson | Publicerat i Pressmeddelande

Årebaserade IT-företaget Idea2Innovation anställer kanadensiska Bri Stundon. Bri blir ett viktigt tillskott och kommer i huvudsak att arbeta med den internationella lanseringen av det sociala idéhanteringssystemet WIDE.

Vi är mycket glada över att ha rekryterat Bri. Hennes viktigaste uppgifter blir vår internationella satsning. Behovet av att ta tillvara idéer och skapa en företagskultur som stödjer detta ökar och vi märker av ett ökat tryck både nationellt och internationellt. Bris bakgrund och kompetens passar oss som hand i handske just nu, säger Jakob Lindvall, vd Idea2Innovation.

Det känns spännande att få möjlighet att vara med och lansera en sådan bra produkt som ligger helt rätt i tiden. Idea2Innovation är ett snabbväxande och framåt företag med en utmanande vision som passar mig, säger Bri Stundon, ansvarig för internationella relationer.

Bri Stundon kommer från British Columbia i Kanada. Hon har en bakgrund inom service- och restaurangbranschen och läste ifjol utbildningen SKARP på Mittuniversitetet, med inriktning på produkt- och affärsutveckling. Bri är 33 år och bosatt i Åre.

Jakob Lindvall, tel +46 70 825 90 10, jakob.lindvall@i2i.se
Bri Stundon, tel +46 70 647 10 64, bri.stundon@i2i.se

Fakta Idea2innovation – från idé till innovation (www.i2i.se)
IT-företaget Idea2Innovation har utvecklat det sociala idéhanteringssystemet WIDE, en virtuell idélåda och mötesplats som bygger på samma logik som sociala medier. WIDE förenklar hanteringen av idéer och framtagandet av nya produkter och tjänster genom att ge viktiga intressenter – exempelvis medarbetare, kunder och medlemmar – en molntjänst och arena för att utveckla idéer dygnet runt. WIDE kan användas fristående eller byggas in i befintliga kommunikationslösningar såsom intranät och webbplatser. Idea2Innovation grundades 2010 och har kontor i Åre, Stockholm och Norrköping.