Molntjänsten WIDE lanseras i verksamhetsanpassade lösningar baserade på ”best practice”

15 januari, 2014 | Inga kommentarer | Skrivet av Carolina Johansson | Publicerat i Pressmeddelande

Idea2Innovation, årets IT-entreprenör i Jämtland 2013, inleder det nya året med att lansera sex standardlösningar av WIDE – molntjänsten som förenklar hanteringen av idéer och framtagandet av nya produkter och tjänster. Detta för att kunna erbjuda en lösning anpassad efter ”best practice” inom olika verksamhetsområden.

Vi har kunder i många olika branscher, som använder WIDE på helt olika sätt för att utveckla sina verksamheter. Detta har vi nu tagit fasta på och med hjälp av dem och deras erfarenheter skapat standardlösningar av WIDE som är beprövade efter ”best practice”. Det är unikt att kunna plocka en sådan här tjänst ’från hyllan’, som har helt rätt konfiguration från start, säger Jakob Lindvall, VD på Idea2Innovation.

De områden man valt att fokusera på är:

• Innovation Management – en lösning som är kompatibel med den nya standarden för Innovationsledning och passar den som vill arbeta systematiskt med innovationsprocessen.
  • Product & Services – en lösning för den som vill ha ett demokratiskt system för att engagera medarbetare i framtagandet av nya produkter och tjänster.
  • Destination Development – en lösning för att engagera intressenter med målet att skapa nya upplevelser, gästvärden och reseanledningar för destinationer.
  • Open Innovation – en lösning för den som vill arbeta med en öppen innovationsprocess för att engagera många.
  • Travel & Tourism – en lösning för den som vill driva fokuserade kampanjer och involvera anställda och säsongsarbetare.
  • Event & Project – en lösning för den som vill skapa, utveckla och genomföra event, både enstaka och återkommande.

WIDE är byggt med den allra senaste tekniken och komponenterna för att stödja webb 2.0 fullt ut. Man tillhör en ny generation av verksamhetsstödjande system på internet, och med den här releasen av anpassade lösningar gör man sig helt unik i sitt segment. Idea2Innovation avslöjar också att fler standardlösningar är på gång och kommer att lanseras under året.

Läs mer om de nya standardlösningarna på www.i2i.se/losningar.

Sofia Emthén
PR- och kommunikationsansvarig, Idea2Innovation